ارائه جدید ترین نمونه سوالات در زمینه امتحانات فنی و حرفه ای ,ادواری , اموزشگاهای آزاد, پشتیبان خرید شما در قسمت پشتیبانی سایت در بالای صفحه و شماره همراه 09307705248 از ساعت 9 صبح تا 10شب در واتساپ هستیم.

گزارش نویسی عمران

فایل اتوکد نقشه

برنامه زمانبندی پروژه با msp

قالی بافی

کابینت ساز چوبی

صنایع چوب

فیلم های آموزشی

اتوکد

پاورپوینت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 199
  • بازدید دیروز : 44
  • بازدید کل : 681954

فرهنگ عذر خواهی


رهنگ عذر خواهی


در روز سوم خرداد در هفته گذشته حادثه تلخی روی داد.انفجار در پالایشگاه آبادان خبری بود که بلافاصله پس از افتتاح طرح جدید توسعه پالایشگاه منتشر شد.خوشبختانه ، این حادثه پس از پایان مراسم و خروج رئیس جمهور و اطرافیان وی صورت گرفت و به آنها آسیبی نرسید،هرچند با کمال تاسف این حادثه جان حداقل یک کارگر را گرفت و دهها تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.


به عکس روبرو با دقت توجه کنید. این عکس یکی از ویژگی ها ی مهم و مثبت فرهنگی ژاپنی را به تصویر می کشد.همان گونه که در این عکس می بینید این عکس در یکی از کمپهای استقرار موقت آوارگان زلزله ژاپن گرفته شده است. در این تصویر با روش سنتی ژاپنی ها ، رئیس و مدیران شركت «نیروی برق توكیو» از روستاییان آسیب دیده از

عذر خواهی مسوولین ژاپنی

تشعشعات رادیو اكتیو نیروگاه اتمی فوكوشیما عذرخواهی كردند.

"ماساتاكا شیمیزو" (نفر وسط) رئیس شركت نیروی برق توكیو و مدیران ارشد این شركت كه مالك و مدیر نیروگاه برق «دای ایچی» فوكوشیما هستند در برابر مردم آسیب دیده روستای «نامی» كه از خانه كاشانه‌شان آواره شده و برای اسكان موقت به اردوگاهی در «نیهونماتسو» منتقل شده‌اند، حاضر شدند و در برابرشان به زانو افتاده و...

بابت قصورهایی كه در اداره نیروگاه داشتند‌، عذرخواهی کردند. فرهنگ عذرخواهی در صورت عدم موفقیت و یا قصور و تقصیر، سنتی دیرین در میان مدیران ژاپنی است.

اما نکته جالب اینجاست كه مشكلات به وجود آمده در نیروگاه بر اثر زلزله‌ای 9 ریشتری و سونامی سهمگین پس از آن كه در تاریخ بی نظیر بود رخ داد.

فرهنگ عذرخواهی در صورت عدم موفقیت و یا قصور و تقصیر، سنتی دیرین در میان مدیران ژاپنی است

در روز سوم خرداد در هفته گذشته حادثه تلخی روی داد.انفجار در پالایشگاه آبادان خبری بود که بلافاصله پس از افتتاح طرح جدید توسعه پالایشگاه منتشر شد.خوشبختانه ، این حادثه پس از پایان مراسم و خروج رئیس جمهور و اطرافیان وی صورت گرفت و به آنها آسیبی نرسید،هرچند با کمال تاسف این حادثه جان حداقل یک کارگر را گرفت و دهها تن دیگر را راهی بیمارستان کرد.

درباره دلیل این حادثه سخن فراوان است. شرکت ملی پالایش و پخش فراورده های نفتی طی بیانیه ای نشت گاز در بخشی از واحد LPG را علت اصلی حادثه دانست و این گونه نوشت: این انفجار ، حادثه ای است که قابل پیش بینی نبود و پس از چند ماه بررسی های فنی و تستهای مختلف، از منظر متخصصان پالایشگاه همه شرایط را مهیای افتتاح این طرح مهم بیان کرده بود.

اما عده ای دیگر از اصحاب رسانه ،صاحب نظران و مسوولین امر نظری دیگر دارند.

سایت رجانیوز علیرغم نزدیکی سیاسی به دولت در مطلبی انتقادی و صریح درباره افتتاح این پروژه این گونه نوشت: برنامه افتتاح فاز سوم واحد بنزین سازی پالایشگاه آبادان كه در آخرین تست‌های نهایی خود در پایان هفته گذشته نیز ناقص بودن و تکمیل نبودن آن برای برخی از مدیران نفتی محرز شده بود، به‌واسطه خودنمایی‌های تبلیغاتی این افراد، با کشاندن رئیس جمهور به پای این پروژه نیمه کاره، به آتش سوزی در پالایشگاه قدیمی آبادان منجر شد. رجا نیوز می افزاید: به نظر می‌رسد مصدومان و کشته شدگان حادثه پالایشگاه آبادان قربانی برخی رقابت‌های مدیران ارشد نفتی برای یافتن جایگاهی برتر در تحولات آینده صنعت نفت شده و به این منظور با ارائه اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور با آبروی وی و دولت نیز بازی می‌کنند.

رجانیوز: به نظر می‌رسد مصدومان و کشته شدگان حادثه پالایشگاه آبادان قربانی برخی رقابت‌های مدیران ارشد نفتی برای یافتن جایگاهی برتر در تحولات آینده صنعت نفت شده و به این منظور با ارائه اطلاعات غلط به رئیس‌جمهور با آبروی وی و دولت نیز بازی می‌کنند.

هم چنین سایت خبر آنلاین خبر داده است که قراربود پالایشگاه بندرعباس در روز آزادی خرمشهر با حضور رئیس جمهور افتتاح شود اما در روزهای آخر این سیاست تغییرکرد.

کاتوزیان

یکی از افراد مهمی که در این زمینه اظهار نظر کرده است آقای کاتوزیان رئیس كمیسیون انرژی مجلس است. او در این زمینه گفت: دلیل انفجار در پالایشگاه آبادن افتتاح زود هنگام وعدم تست تجهیزات نصب شده بوده است. تجهیزاتی كه برای نوسازی پالایشگاه استفاده شده آلمانی بوده است و قرار بر این بوده است بعد از نصب، این تجهیزات تست شود، ولی این اقدام انجام نشده بوده است و حتی مسئول پالایشگاه در این زمینه تذكر داده است كه در این شرایط پالایشگاه قابلیت راه اندازی ندارد، اما متاسفانه دولت در این زمینه عجله كرد. در ادامه می توان به اظهارات سید عماد حسینی سخنگوی کمیسیون انرژی اشاره کرد. سید عماد حسینی تاکید دارد: تست های نهایی و ضروری بر روی واحدهای این پالایشگاه انجام نشده بود و این امر دلیل اصلی مخالفت اعضای کمیسیون انرژی مجلس با این افتتاحیه زودهنگام بوده است

در جلسه روز بعد این حادثه نماینده مردم آبادان در مجلس در تذکری شفاهی به اتفاق رخ داده در آبادان اعتراض کرد و گفت برای این که افتتاحی در سوم خرداد داشته باشیم، برای هم وطنانمان چنین سانحه ای ایجاد شد.

اما همه ماجرا به قوه مقننه و مطبوعات ختم نشد. گویا سازمان بازرسی کل کشور به عنوان بازوی نظارتی قوه قضاییه وارد ماجرا شده است.حجت الاسلام پور محمدی رئیس سازمان بازرسی كل كشور در خصوص دلایل انفجار یكی از پالایشگاههای آبادان گفت: در روز حادثه تیمی در محل مستقر شد و گزارشات اولیه ما حكایت از بی‌احتیاطی و بی‌تدبیری دارد. پورمحمدی با بیان اینكه برای اظهار نظر باید تا رسیدن گزارش كامل صبر كرد، گفت: با توجه به اینكه احتمال بروز انفجار در شرایطی خاص قبلا مشاهده شده بود و مدیران باید دقت و احتیاط بیشتری برای ادامه كار به خرج می دادند ولی در انتظار گزارش دقیق تری هستیم.

حجت الاسلام پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کشور:

در روز حادثه تیمی در محل مستقر شد و گزارشات اولیه ما حكایت از بی‌احتیاطی و بی‌تدبیری دارد.

حرف آخر:

حال نکته اساسی مقایسه واکنش مسوولین با این قصور یا تقصیر و ماجرای نیروگاه هسته ای ژاپن است. اگر این ماجرا

روز افتتاح پالایشگاه

واقعا نادرست و غلط باشد و دولت در این میان بی تقصیر باشد آیا نمایندگان و رسانه ها حاضرند از اظهار نظر رسمی خود پوزش خواسته و عذر خواهی کنند؟ اما اگر احتمال عجله در افتتاح صحیح باشد و بی تدبیری در راه اندازی پروژه با شائبه تبلیغاتی بودن وجود داشته باشد تکلیف چیست؟ اگرچه کلا فرهنگ عذرخواهی در کشور ما میان مردم و مسوولین جا نیافتاده است اما حداقل مجلس می تواند از ابزارهای نظارتی خود استفاده کند. اما مساله اصلی در همین بخش است. با ادغام وزارت نفت و نیرو و ایده تشکیل وزارت انرژی عملا وزارت نفت وزیر خود را ا زدست داد. چند هفته قبل که رئیس جمهور محترم بحث سرپرستی بر وزارت نفت را مطرح کرد، خیلی از وب سایتها و رسانه های مکتوب ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و کارشناسان گفتند که با توجه به مشغله های بسیار آقای احمدی نژاد، این سرپرستی ، خلاف مصلحت وزارت نفت و قوه مجریه است.حتی کار به آنجا رسید که شورای نگهبان هم سرپرستی رئیس جمهور را غیرقانونی دانست اما بازهم دولت حاضر به پذیرش رای تفسیری شورای نگهبان نشد.

اگرچه به هیچ عنوان بر عمدی بودن این تقصیر یا قصور از سوی مقامات ارشد دولت نمی توان صحه گذاشت اما عدم تسلط رئیس جمهور به عنوان سرپرست عملی وزارت نفت بر ریز مسائل، موضوعات ، جریانات و تعاملات داخلی وزارت نفت و عدم نظارت بر عملکرد برخی مدیران فرصت طلب، امری است که نمی توان نقش آن را در بروز این حادثه نادیده گرفت. به نظر می رسد جریانها و یا مدیران فرصت طلب برای تملق و خود شیرینی و نشان دادن بیلان کار به رییس جمهور برای دستیابی به پستهای بالاتر، با توجه به خلاء حضور وزیر نفت زمینه این افتتاح زود هنگام و کشاندن رییس جمهور برای افتتاح را فراهم ساخته اند.

در صورت در صورت این که تحقیقات نشان دهد که در این زمینه بی تدبیری انجام شده است ، عذرخواهی دولت از افکار عمومی کمترین در خواست است. آیا این عادت اخلاقی نیکو در کشور ما بوجود خواهد آمد؟و با توجه به شرایط پیش آمده چه کسی از افکار عمومی عذر خواهی خواهد کرد؟

حسین ابراهیمی

بخش سیاست تبیان

  انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 1315

دیدگاه های کاربران (0)

اریدپی دی اف بانک ارائه کامل هر آنچه که نیاز د برای به روز شدن ....یادتان باشد هزینه برا یادگیری سرمایه ست برا آینده است . ...pdfpank_4kia....pdfbank.4kia.ir@gmail.com@......

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما